Podvozek Xray T2
Stal jsem se majitelem podvozku T2 a tak jsem se rozhodl že se s vámi podělím o moje dojmy a zkušenosti ze stavby tohoto nového podvozku, který je na trhu pouze několik týdnů. Po otevření krabice, která zaujme novým designem zůstane člověk, který dříve jezdil s předchozími modely FK 04 a FJK 05 výrazně překvapen. Je to úplně nový model moderní konstrukce, který nemá se starými typy prakticky nic společného, samozřejmě kromě tradiční vysoké kvality vynikajúco strojne zpracovaných komponentů.
Ze starých typů zůstaly prakticky pouze řemeny a řemenice, z FK 05 zůstal přední multifunkční diferenciál a zadní diferenciál a to je prakticky všechno. Dokonce i tlumiče jsou nové. Krabice obsahuje, jak je již u Xray zvykem, pouze holý stavebnici bez karoserie, nářadí a pneumatik. Návod je velmi přesný, detailní a perfektně zpracovaný. Potěšil mě základní setup jako pro pneumatiky Foam, tak pro Rubber, který ja přibalený k návodu.
Stavba podvozku Xray T2
Jelikož jsem hravý, všechny duralové díly jsem před zahájením stavby vyleštit do vysokého lesku, ale to samozřejmě není nutné, dělám to vždy a je to hlavně
pro radost. Podvozek má vynikající přístup k diferenciálem, perfektní přístup k výměně náhonového kola a řemenů a snadný přístup k nastavení našponovania řemenů. Je to dáno tím, že jsou všechny tyto díly montované shora a velmi rychle a jednoduše, takže není nutné nic odmontovat ze základní desky. Při stavbě bych doporučil postupovat přesně podle návodu, je fakt dobrý. Překvapila mě rychlost a jednoduchost stavby. Při slušnej praxi máte podvozek kvalitně smontován za tři hodiny a to ještě popíjíte kafe a máte čas na cigárko. Některé věci stavby vysvětlím trochu jednodušší, ale vycházím z toho, že článek je určen především méně zkušeným. Při montáži podvozku se řiďte přiloženým setup, je vynikající. Samozřejmě pro naše podmínky použijte setup pro pneumatiky Rubber.
Úprava spodní desky podvozku Xray T2
Spodní desku zapil podle návodu, odihlíme její okraje a případně naseparujeme okraje desky sekundovým lepidlem. Srazí hrany v uložení pro baterie plochým pilníkem. Dejte pozor na to, abyste hrany nezrazili příliš, baterky by pak vyčnívaly ze spodního obrysu desky. Raději tedy méně, vyzkoušet a případně dopilovat. Tuto práci můžete udělat pouze jednou, tak ji spravte přesně a pedantne bez ohledu na čas. Jak si desku opilej, takovou ji budete mít během celého používání podvozku u
rc auta. Zde platí dvakrát měř a jednou řež. Také pedantne opracujte hrany drážky pro pásku, která drží baterky. O ostrou hranu se páska přeřízne a baterky by mohly vypadnout. Plastové dorazy svítilen není při perfektním vypilovaného nutné používat, ja ich ale používám, protože se tím výrazně snižuje možnost posunutí nebo pádu svítilen během jízdy. A ta trocha plastu přišroubovaná ke spodní desce isto jízdním vlastnostem neublíží
Diferenciály
Zadní diferenciál je složen již od výrobce. Zkontroloval jsem si ho, ale zbytečně. Byl smontovaný kvalitně. Přední multifunkční diferenciál složíte přesně podle návodu
za pár minut. Dobře si prostudujte návod a dejte pozor abyste řemenici namontovali ze správné strany. V návodu je to jednoznačně zakreslené, při troše pozornosti se nedá zaměnit. Nasuneme ložiska v plastových pouzdrech. na přední nasuneme unašeče do volnoběžek. Pozor, nezapomeňte dát na unašeče plastové podložky podle návodu. Tím je montáž diferenciálů ukončena.